سبک زندگیفیلم و سریال

ده سوپراستار مرد تاریخ سینمای ایران

برترین بازیگران مرد ایرانی

Print Friendly, PDF & Email
ده سوپراستار مرد تاریخ سینمای ایران
4.5 از 4 رای

در یک تاپ تن دیگر از وب سایت سلسله قصد دارم ۱۰ سوپر استار مرد تاریخ ایران را به شما معرفی کنیم

ده سوپر استار مرد تاریخ سینمای ایران

سینمای ما  به اخرین سال های دهه نهم خود می رسد,سینمایی که بیشتر از عمرش پیر نشان می دهد چرا که کم بالا و پایین روزگار را ندیده است,کم رنجش نداده اند,اوایل هر فیلمی که ساخته می شد حکم سیاه مشق را داشت تا به دهه ۳۰رسید و کودتای مرداد ۱۳۳۲,پس از ان سینما را جدی تر گرفتند هم سینماگران و هم تماشاچی های سینمای آن دوران بیایید سینمای گاها از رمق افتاده و گاها اعتلا یافته و مایه افتخارمان در سطح جهان را از منظر ستاره ها و سوپر استار هایش بررسی کنیم

۱ – ناصر ملک مطیعی

معرفی 10 سوپر استار سینمای ایران - ناصر ملک مطیعی
معرفی ۱۰ سوپر استار سینمای ایران – ناصر ملک مطیعی

پس از کودتا و در ابتدای دهه ۳۰بازیگری جوان با قد و قامت تنومند و فیزیکی قابل در سینما میدرخشید کسی که با ان میمیک های خاص صورتش چون بالا و پایین انداختن ابروها و لب و لوچه ورچیدنش سال ها  تنها حضورش چه به عنوان نقش اول و چه حتی حضوری حاشیه ای تر و نقشی سایه ای تر متضمن فروش فیلم در گیشه بود.
صحبت از ناصر ملک مطیعی است که شمایل قهرمانه و مردانگی هایش بر پرده نقره ای خیلی ها را به سینما و بازیگری راغب و علاقه مند کرد هم چون بهروز وثوقی که اتفاقا در لیست ماهم مهم ترین نام است.
از مهم ترین فیلم های وی که جایگاهش را در قامت یک سوپراستار تثبیت کرد می توان از فیلم های ولگرد (۱۳۳۱),گرداب(۱۳۳۲),چهار راه حوادث(۱۳۳۴)و چند فیلم دیگر که جملگی در دهه ۳۰ ساخته شدند نام برد.
در دهه ۴۰ با ظهور محمد علی فردین و درخشش ملک مطیعی در سایه او قرار گرفت و مرد دوم این دهه شد.

۲ – محمد علی فردین

معرفی 10 سوپر استار سینمای ایران - محمد علی فردین
معرفی ۱۰ سوپر استار سینمای ایران – محمد علی فردین

محمد علی فردین یکی از سوپر استار های سینمای ایران کشتی گیر حرفه ای و حتی دارنده مدال نقره جهانی هم بود و سپس به سینما امد در ابتدای دهه ۴۰ کم کم نامی برای خود دست و پا کرد و چهره شد تا اینکه در فیلم گنج قارون که ابتدا قرار بود ملک مطیعی نقش اول آن را ایفا کند اما به دلیل اختلاف بر سر دستمزد با سیامک یاسمی کارگردان فیلم فردین جایگزین وی شد و دست تقدیر شاید سرنوشت وی را به بهترین شکل رقم زد گنج قارون به گفته بسیاری از اهالی سینمای ان دوره و برخی نظرسنجی های غیر رسمی به قدری فورش داشت که علاوه بر اینکه پر فورش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران شد بلکه در تهران ۲,۳ میلیونی آن زمان از هر ۱۰ نفر فرد بالغ ۸ نفر این فیلم را دیده اند .
فردین با این فیلم قهرمان تهیدستان و حاشیه نشینان شهری و شهرستان های کوچک شد و این روند قهرمانانه را گاها در هیبت کارگردان ,بازیگر تا اواخر دهه ۴۰ و اوایل دهه ۵۰ادامه داد تا اینکه سینمایی تحت عنوان سینمای موج نو که از این صنعت  برای بیان فکر و مسائل عمیق تر و گسترده تر استفاده میکرد جای خود را در سینما باز کرد پس دیگر نیازی به قهرمانان خندان و همیشه پیروز نبود بلکه ضد قهرمانی عاصی و سخته و تنها لازم بود و اینگونه بود که بهروز وثوقی بت فردین را شکست و خود بر جایگاه وی تکیه زد.

۳ – بهروز وثوقی

معرفی 10 سوپر استار سینمای ایران - بهروز وثوقی
معرفی ۱۰ سوپر استار سینمای ایران – بهروز وثوقی

بهروز وثوقی پرطرفدارترین سوپر استار مرد سینمای ایران. روزی یکی از هم کلاسی های سابق خود را در خیابان بصورت اتفاقی میبیند و جویای احوالش میشود او هم میگوید که در کار دوبله و صداگذاری فیلم های خارجی مشغول است و از بهروز وثوقی هم می خواهد که روزی به استودیویی که در آن مشغول است سر بزند بهروز بواسطه این هم کلاسی سابق که کسی جز منوچهر اسماعیلی که از دوبلورهای درجه یک و بنام ان زمان بود وارد این هنر می شود و و به عنوان دوبلوری درجه دو و سه فعالیت می کند و تا اواخر دهه ۴۰ در نقش هایی کم اهمیت و فیلم هایی کم اهمیت تر نقش افرینی هم می کند تا اینکه فیلم قیصر می رسد و سکوی پرتابی میشود هم برای او و هم برای کیمیایی ,فیلمی که آغازگر موج نو هم بود.
وثوقی اولین بازیگری بود که سینمای هنری و تجاری را با هم تلفیق کرد به طوری که هم نقش های چند وجهی و بی بدیلی ارائه می داد و هم فروش فیلم ها در گرو حضور وی بود .
ستاره بودن بهروز وثوقی تا انقلاب اسلامی ادامه داشت و کسی نمی داند که اگر ناچار به هجرت اجباری نمی شد در سینمای بعد از انقلاب چه جایگاهی می داشت.

۴ – جمشید هاشم پور

معرفی 10 سوپر استار سینمای ایران - جمشید هاشم پور
معرفی ۱۰ سوپر استار سینمای ایران – جمشید هاشم پور

تا اواسط دهه ۶۰سینمای ما به دلیل جنگ و هم چنین مسایلی چون انقلاب فرهنگی و تغییر روند سینما داری و ورشکستگی بسیاری از سینماها اوضاع اصلا خوبی نداشت و سالانه تعداد فیلم های تولیدی ان به زور به عدد ۳۰ می رسید اما در همین دوران قهرمانی در دل این سینما آفریده شد قهرمانی که برخلاف ستارگان پیشین چهره ی جذابی که نداشت هیچ بلکه با سری تراشیده هم مقابل دوربین ظاهر میشد این قهرمان که با فنون و هنرهای رزمی هم آشنا بود کسی نبود جز جمشید آریا که بعدها جمشید هاشم پور نامیده شد .
هاشم پور طی دو سه سال ابتدایی حضورش در فیلم هایی چون تاراج,عقابها و تیغ و ابریشم حسابی درخشید و فروش میلیونی را فیلم هایش تجربه کردند تااینکه ستاره بخت وی با سیاست سینماداران و متصدیان سینمای ان دوران مبنی بر عدم ستاره سازی و توجه بیشتر به هنر بازیگری یک بازیگر خیلی زود افول کرد.

۵ – ابوالفضل پور عرب

معرفی 10 سوپر استار سینمای ایران - ابولفضل پورعرب
معرفی ۱۰ سوپر استار سینمای ایران – ابولفضل پورعرب

پس از دوران عجیب و غریب و پر حادثه سینمای ایران در دهه ۶۰ هم چون سانسورهای بیش از اندازه و گاها بی علت و اتفاقاتی جشنواره فجر که منجر به مهاجرت وی به سوئد شد سال ۷۰ فرا رسید و گل سر سبد  این سال فیلم عروس بهروز افخمی بود که دو ستاره جوان و خوش سیما رو تقدیم سینمای ایران کرد ابوالفضل پور عرب و دیگری نیکی کریمی .
پور عرب به مدت ده سال مرد اول سینمای ایران بود حضوری که تقریبا فروش بالای یک فیلم را تضمین میکرد فیلم های چون مردی از جنس بلور,مردی شبیه باران ,نرگس و دست های آلوده تا ابتدای دهه ۸۰نام وی را بر سر در سینماها محکم کوبیده بود تا ایتکه به دلایلی نا چندان معلوم و البته بیماری سختی که گریبان گیرش شد در دهه ۸۰ به شدت کم کار و این اواخر هم فیلم هایی بی نهایت سخیف و سست را برای نقش افرینی انتخاب می کند حضوری که باعث نمی شود مردم به خاطر دیدن اش سینما بروند و گاها فیلمهایش در حدود ۸۰ میلیون هم فروخته است که رقمی بی نهایت نازل و کم است.

۶ – پرویز پرستویی

معرفی 10 سوپر استار سینمای ایران - پرویز پرستویی
معرفی ۱۰ سوپر استار سینمای ایران – پرویز پرستویی

دهه هفتاد با مرد اولش ابوالفضل پورعرب و معرفی  فریبرز عرب نیا  توسط مسعود کیمیایی از نیمه ی  این دهه و  بازی های به یاد ماندنی  پرویز پرستویی  چه در درام هایی جنگی چون آزانس شیشه ای و کمدی هایی چون لیلی با من است , مرد عوضی , عشق شیشه ای ومومیایی ۳ سپری شد  و کم کم در اواخر این دهه جوان هایی تازه نفس  و خوش چهره  با چشمان رنگی جایگزین انها شدند.

۷ – محمد رضا فروتن

معرفی 10 سوپر استار سینمای ایران - محمدرضا فروتن
معرفی ۱۰ سوپر استار سینمای ایران – محمدرضا فروتن

در سال ۱۳۷۷فیلم مهمی تولید و اکران شد فیلمی که برای هدیه تهرانی سیمرغ بلورین به ارمغان آورد و بازیگری توانا و قابل رو بیش از پیش به اهالی سینما معرفی کرد ,محمدرضا فروتن در نقش مقابل تهرانی در این فیلم حسابی از پس نقش چند بعدی اش بر آمد ,نقشی که در آن همسر تهرانی است و حسابی فردی بدبین و شکاک و البته سادیستیک است و خیلی شبیه  به نقش نیکلسون در درخشش کوبریک بود .
پس از این فیلم فروتن در فیلم های اعتراض کیمیایی ,متولد ماه مهر احمدرضا درویش و شب یلدای کیومرث پوراحمد حسابی خوش درخشید تا اینکه با ورود به دهه هشتاد به تدریج با انتخاب های غلط و بی توجه به کارگردان اثر و فیلمنامه خود را تبدیل به کلیشه ای  برای علاقه مندان به سینما کرد.

۸ – بهرام رادان

معرفی 10 سوپر استار سینمای ایران - بهرام رادان
معرفی ۱۰ سوپر استار سینمای ایران – بهرام رادان

بهرام رادان یکی دوسال پس از فروتن چهره شد در فیلم شور عشق نادر مقدس .
رادان که در ابتدا به واسطه ی چهره و خصوصا چشمان آبی رنگش وارد سینما شده بود آهسته آهسته با انتخاب ها و بازی هایی بی نقص جای خود را در سینمای هنری و پیوند زدن ان به گیشه باز کرد با فیلم های آواز قو,آبی و رز زرد داریوش فرهنگ .
رادان حتی در نیمه این دهه و سال ۱۳۸۵ با فیلم سنتوری مهرجویی به سیمرغ هم رسید اما در ادامه و نیمه دوم دهه هشتاد با انتخاب هایش حسابی از چشم کارگردان ها و تهیه کننده ها افتاد انتخاب هایی که نه تنها منجر به شکست تجاری مطلق فیلم ها می شدند بلکه به شدت هنر بازیگری خود وی را هم زیر سوال می بردند که نمونه بارز آن فیلم ازدواج صورتی است .

۹ – محمد رضا گلزار

معرفی 10 سوپر استار سینمای ایران - محمدرضا گلزار
معرفی ۱۰ سوپر استار سینمای ایران – محمدرضا گلزار

محمد رضا گلزار را خیلی ها فاقد هنر و استعداد بازیگری می دانند اما چه خوشایندتان باشد و چه نه اورا بسیاری از مردم دوست دارند و بخاطرش به سینما و دیدن یک فیلم می روند و فرقی نمی کند که نقش اول یک فیلم باشد یا تنها حضوری چند دقیقه ای داشته باشد فقط به واسطه ی حضور وی آن فیلم می فروشد خیلی هم می فروشد.
در کارنامه محمدرضا گلزار جز دو فیلم سام و نرگس ایرج قادری و بوتیک نعمت الله که فیلم هایی بیشتر هنری و مبتنی به قصه گویی هستند سایر فیلم های کارنامه ی بلند بالایش را ن فیلم هایی نه چندان جدی و قابل تامل تشکیل می دهند اما حتی چند سال زندگی کردن در خارج از کشور و عدم حضور در سینمای ایران و هم چنین پرداختن به فعالیت هایی چون مربی گری والیبال و نوازندگی و خوانندگی و منتشر کردن آلبوم موسیقی چندان نتوانسته محبوبیت اورا کاهش دهد که گواه ان فروش نزدیک به ۲۰ میلیاردی فیلم آینه بغل بود

۱۰ – شهاب حسینی

معرفی 10 سوپر استار سینمای ایران - شهاب حسینی
معرفی ۱۰ سوپر استار سینمای ایران – شهاب حسینی

شهاب حسینی را نه می توان از جنبه سیمای ظاهری و رنگ چشمانش به سه نفر آخر این لیست شبیه دانست و نه در طریق ورود به این حرفه .
حسینی  با نام کامل سید شهاب الدین حسینی با اجرای برنامه تلویزیونی اکسیژن و حضور در چند سریال ملو درام چون پس از باران  سعید سهیلی و پلیس جوان سیروس مقدم در تلویزیون چهره شد و پس از آن در فیلم هایی چون واکنش پنجم میلانی و شمعی در باد پوران درخشنده در نقش های مکمل ظاهر شد و خیلی آرام آرام و بی صدا و در سال ۸۶ با فیلم سوپراستار تهمینه میلانی روند سوپراستار شدن خود را کلید زد و تا امروز هم تقریبا این روند را حفظ کرد و در  ابتدای دهه پنجم زندگی اش مهم ترین جایزه فردی تاریخ سینمای ایران را هم ربود (وی برای فیلم فروشنده فرهادی نخل طلای کن را برنده شد )

و اما در پایان ذکر دو سه نکته را واجب دانستم یکی اینکه عمرسوپراستار بودن هیچ کدام از بازیگران لیست فوق به بیشتر از یک دهه هم نمی رسد و نکته دیگر اینکه شاید اگر عنوان سوپراستار و فقط فروش بالای فیلم های بازیگران مطرح نبود در این لیست از بازیگران مهم و به شدت قابلی که هرکدام وزنه ای در سینمای مان بوده اند هم می شد نام برد کسانی چون عزت الله انتظامی,علی نصیریان,مهدی هاشمی,خسرو شکیبایی و هم چنین بازیگرانی که خیلی جوانند و تازه وارد چون امیر جدیدی و نوید محمدزاده و چندان نمی توان در مورد عمر آنان و اتفاقی نبودن درخششان قطعی حرف زد شاید گذشت زمان و تنوع یافتن کارنامه کاری شان بهترین پاسخ گوی ما باشد
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫27 نظرها

    1. ملاک انتخاب تاثیری که در اون برهه زمانی به عنوان یه اتفاق خیلی مهم و تاثیر گذار در سینما و حتی جامعه گذاشته بودن هست از همه ی جوانب به طوری که مثلا بازیگری مثل منوچهر وثوق کاملا برای جایگزینی فردین وارد سینما شده خصوصا به خاطر شباهت ظاهری زیادش به فردین و حتی تاثیر بر روی مد لباس پوشیدن و ارایش مو مردم اون دوران این سه تا ستون های سینمای پیش از انقلاب بودن حضورشون یعنی موفقیت یک فیلم حتی اگر اون فیلم فیلم نامه و بازیگرای متوسط و حتی ضعیفی داشت .
      در ادامه باید گفت اگر بخوایم ایرج رو انتخاب کنیم پس باید نام بیک ایمانوردی و فرزان دلجو و سعید راد هم اورده بشه .
      و سوال من هم از شما اینه دلیلتون برای انتخاب ایرج قادری چی میتونه باشه؟

        1. منظور از سوپر استار ، مرد اول سینما در یک برهه خاص زمانی هست و ایرج قادری زمانی در سینما فعالیت میکرد که سوپر استار های بزرگی در حال فعالیت بودند و مجال دیده شدن و سوپر استار شدن به ایرج قادری داده نشد . اما گلزار و هاشم پور هر کدام در یک مقطع زمانی سینما ها را قبضه کرده بودند . چیزی که برای ایرج قادری هیچوقت اتفاق نیفتاد

  1. با سلام
    من فهرست ۱۰ هنر پیشه برتر تاریخ ایران را تقدیم میکنم
    ۱. ناصر ملک مطیعی
    ۲.بهروز وثوقی
    ۳. محمد علی فردین
    ۴.عزت الله انتظامی
    ۵.رضا کیانیان
    ۶.پرویز پرستویی
    ۷.شهاب حسینی
    ۸.حامد بهداد
    ۹.شهره آغداشلو
    ۱۰.سوسن تسلیمی

    1. با سلام
      در ابتدا تشکر ویژه میکنم از دوست و همراه عزیز به خاطر اسامی که در لیستتون قرار دادید و با ما به اشتراک گذاشتید
      امیدوارم روزی فرصتی دست بده تا لیست ده بازیگر برتر مرد تاریخ سینمای ایران رو منتشر کنم و نه لزوما ده سوپر استار مرد رو تا از اسامی شما حداقل ۵ اسم در اون قید بشه چرا که خیلی نظرمون نزدیکه بهم، اما در مورد ده بازیگر برتر زن سینمای ایران هم خانوم تسلیمی رو بدون شک باید در صدر اون لیست قرار داد همانند جایگاه جناب آقای بهروز خان وثوقی در لیست مردان برتر سینمای ایران
      اما یکی دو نکته هم در مورد لیستتون باید ایراد کنم از جمله حضور حامد بهداد در لیستتون چرا که واقعا رتبه ای بس دور و دراز تا قرار گیری در این لیست داره و در مورد نام خانوم آغداشلو هم باید گفت که ایشون جز دو سه فیلم دیگر فیلمی در سینمای ایران ایفا نکردند و به ثبات لازم نرسیدند اما قرار دادن نامشون در لیستتون نشان از ریز بینی و بازی محور شما داشته دوست عزیز که این بسیار قابل تقدیره.

    1. بله . حرف شما درسته و قطعا همین طوره. اما در این لیست هدف بر این بود که بهترین ها در هر برهه زمانی مشخص بشوند.
      شاید اگر این لیست بدون تاریخ در نظر گرفته میشد. ترکیب بندی این لیست به کل عوض میشد.

  2. محسن تنابنده چی که تابحال بیشتر از ده نقش متفاوت را به صورت عالی ایفاکرده.در سریال شاهگوش چند نقش عالی ایفاکرد در سریال پایتخت و در خیلی فیلم و سریالهای دیگر خوش درخشیده.ولی بازیگری مثل محمد رضا گلزار تو سینمای ایران غیر یه نقش عاشق پیشه و معمولی نقش دیگه تونسته بازی کنه.واقعا در حق بعضی ها نامردی میشه.

    1. سلام دوست عزیز از اینکه نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید خیلی ممنونم ولی فکر میکنم لازم باشه در مورد تعریف کلمه ی سوپراستار بیش تر توضیح بدم ، هرچند که در پاسخ به یکی از همراهان عزیزمون هم عنوان کردم که سوپراستار یک سری فاکتور ها و اِلمان هایی داره از جمله تاثیر صد در صدی در فروش یک فیلم و اصطلاحا داشتن نبض گیشه ها و فروش فیلم ها و البته مرد اول بودن سینما به مدت حداقل ۵ الی ۶ سال ولی محسن تنابنده اولا که اصلا در مدیوم سینما چندان کارنامه ی پر و پیمونی نداره و ثانیا بیش تر در تلویزیون و با نقش های تکراری نقی معمولی در سریال پایتخت شناخته میشه و اگر با توجه به نقش هاش در فیلم های شاهگوش که ضعیف ترین اثر میرباقری هم هست و البته فیلم هایی مثل گینس که اگر بشه اسم فیلم رو روش گذاشت که بیش تر تله فیلم بود و ….بشه ازش به عنوان سوپراستار یاد کرد ولی شاید با تخفیف بتوان عنوان استار رو بهش داد .

  3. سلام بازیگر بزرگی که اسمشو نیاوردید رضا بیک ایرانگردی بود که یکی از بهترین وپر طرفداران بازیگر قبل از انقلاب بود و تو فیلم صندلی الکتریکی که در اروپا فیلم برداری شد نقش اصلی رو بازی کردو نقشن مقابلش شیلا روشن بود ودر ترکیه هم بازیگر شناخته شده ای بود وتو ایران هم بعد فیلم بابا نان داد به پر طرفدار ترین بازیگر تبدیل شد وقتی خود ایرج مادری میگفت که اگه میخواستی با رضا فیلم بازی کنی باید ۳ یا ۴ ماه زودتر هماهنگ میکردی چون سرش شلوغ بود روزی س صحنه چند تا فیلم حاضر میشد باشکر

    1. با سلام
      خیلی سپاسگذارم که نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید
      لازمه چند نکته رو فقط عنوان کنم
      اسم دقیق ایشون رضا بیک ایمانوردی هست و نه ایمانگردی که به گفته ی شما از بازیگران به نام و محبوب و معروف سینمای پیش از ۵۷ هستن که در حدودی چیزی قریب به ۲۰۰ فیلم ایفای نقش کردند و من با گفته ی شما تا حدودی موافقم که اگر قرار بود از کسی جز این سه بزرگ در سینمای پیش از انقلاب نام ببریم کاندید شماره یک مرحوم ایمانوردی بودند اما به دلایلی این کار رو نکردیم از جمله اینکه ایشون در فیلم هایی که با مرحوم فردین و یا بهروز وثوقی همزمان نقش آفرینی داشتند نقش مکمل و اصطلاحا نقش دوم مرد بودند و نه نقش اول که این ویژگی دقیقا با بار معنایی واژه سوپراستار در تضاد و اما دلیل شما که فرمودید آقای ایرج قادری(شما فرمودید مادری)میگفت باید ۳ یا ۴ ماه زودتر با ایشون هماهنگ میکردیم این دلیل خیلی مناسبی برای سوپراستار دانستن یک بازیگر نیست و به عنوان مثال آقای مهران رجبی در نزدیک به نیمی از تولیدات سالانه سینما و تلویزیون ما شرکت دارند آیا سوپراستار هستند یا حتی استار با تخفیف؟؟؟؟
      و در انتها باز هم ممنونم از اینکه از این بزرگ محبوب و دوست داشتنی یادی کردید

      1. مرحوم بیک ایمانوردی یا همان بیک همراه با بهروز بهترینهای دهه ۵۰ بودند و وجودش بخصوص همراه با میری مرحوم تضمین کننده فروش فیلم بود

  4. سلام دوست عزیز ممنونم که نظر بسیار دقیق تون رو با ما به اشتراک گذاشتید و از اسامی فیلم هایی که عنوان کردید، از مرحوم ایمانوردی مشخصه که هم سینما رو خیلی دقیق دنبال می کنید و هم از علاقه مندان به مرحوم هستید
    من موافقم که ایشون نزدیک ترین کسی بود که در سینمای پیش از ۵۷ به جز این سه بزرگ میتونست توی لیست ما باشه از جمله دلایلم برای این ادعا فروش بالای فیلم هاشون و محبوبیت بی اندازه ایشون هست اما ایشون همه ی نقش آفرینی هاش هم به عنوان نقش اول نبوده و در فیلم هایی که مشترکا با مرحوم فردین داشتن یا خود آقای وثوقی نقش مکمل رو ایفا کردند و اما دلیل دیگر برای اینکه در اون برهه ایشون رو سوپراستار محسوب نکردیم این بوده که ایشون سالی متوسط ۶ فیلم بازی میکردن که لزوما نمیتونه دلیل سوپراستار بودن باشه و به عنوان مثال آقای مهران رجبی هم سالانه تو بخش اعظم فیلم های تولیدی سینمایی و تلویزیون حضور دارن آیا سوپراستار و یا حتی استارن؟
    و دلیل آخر هم اینکه حضور نزدیک به دو دهه ای ایشون در سینمامون خیلی اتفاق مهم و تاثیرگذاری رقم نزد ولی الحق و الانصاف ایشون از بزرگان سینمای ما هستن و یادشون همیشه سبز خواهد بود
    با تشکر دوباره

  5. شما چگونه اساتیدی مانند مشایخی و نصیریان و خسروی سینمای ایران رو ذکر نمی کنی ولی شخصی مانند گلزار که راه رفتن رو بلد نیست رو توی لیست می آورید

    1. دوست عزیز ملاک ما اگر فقط بازیه یک بازیگر بود که این لیست قطعا به گونه ی دیگری می بود اما سوپراستار تعریف دیگری داره که شاید به مذاق من و شما و هر مخاطب خاص سینما خوش نیاید
      اما در مورد اسامی استاد مسلمی چون مرحوم مشایخی و استاد نصیریان و یا مرحوم شکیبایی باید گفت که اگر از نظر هنر بازیگری منظور شما بود که صد در صد نظرتون وارد و به جاست اما اگر در مورد فروش و جلب مخاطبان به سینما و پولساز بودن منظورتون بود که یادم نمیاد هیچ کدوم از فیلم های این بزرگواران با فروش آن چنانی همراه بوده باشه و مخاطب عام و سینمارو به خاطر این عزیزان از یک فیلم استقابل کرده باشند.
      و در انتها یادآور میشم لقب خسروی آواز ایران داریم اما خسروی سینمای ایران به گمانم نه.

  6. سلام
    این لیست درسته اما یه اسمایی رو کم داره
    مثلا ایرج قادری و امین حیایی
    امین حیایی تو سینمایی بعد انقلاب یه پا بهروز وثوق شد واسه مردم و حیفه اسمش نباشه
    اما بهترین بازیگر حتما بهروز وثوقی هست
    البته این نظر شخصی بنده هست

  7. حالا ما میگیم به ایرج قادری مجال سوپر استار شدن داده نشد
    اما امین حیایی چی؟
    فیلمای امین حیایی از بهترین فیلمای ایران هستن و خودش هم از پرطرفدار ترین
    اگه بگین به امین حیایی هم مجال سوپر استار شدن داده نشد و کسای دیگه ای سینما رو در دست داشتن دیگه بی انصافی هست
    فیلمای اکواریوم،مهمان،عروس فراری،کما،و…. که الان حضور ذهن ندارم
    بازم این نظر منه و از نظر من امین حیایی حتما باید تو لیست باشه
    امین حیایی و پرویز پرستویی جز بازیگرایی هستن که بهروز وثوق هم اونارو ستایش میکنه
    با تشکر

    1. سلام خدمت شما همراه عزیز
      در مورد ایرج قادری که فک میکنم در کامنت های قبلی پاسخ جامع داده شده اما در مورد امین حیایی باید گفت اگر بازی در فیلم هایی مثل عروس فراری که کپی از فیلم همسفر آقای اسداللهی و یا مهمان که با هیچ متر و معیاری فیلم خوب و خوش ساختی نبود و … باعث بشه بازیگری سوپراستار محسوب بشه باید در مفهوم و ماهیت واژه سوپراستار تجدید نظر کرد
      در کیفیت بازیه روان و جذاب امین حیایی تردیدی نیست و قصد من هم این نبوده، اما امین حیایی رو شاید بتوان نسخه بعد انقلابیه مرحوم بیک ایمانوردی دانست که نزدیک ترین کسی بود که میتوانست جز لیست ما قرار بگیره اما محمدرضا گلزاری ترجیح داده شد که به قول آقای فراستی و نقل قول دوست عزیزمون راه هم نمیتونه بره اما پولسازه و هر سالی که فیلمی در گیشه اکران داشت فروش های نجومی را به خود دیده و اما در آخر که واژه ستایش رو استفاده کردید در مورد آقای پرستویی شاید آقای وثوقی تعریف و تمجید کرده باشند و نه حتی ستایش اما در مورد امین حیایی من همچین مصاحبه ای که دال بر ستایش باشه به یاد ندارم و اگر با ما به اشتراک بزارید ممنون میشم.

      1. ایرج قادری یکی از ستونها و استار های پیش از انقلاب بودند،یکی از عوامل اصلی ستاره شدن محبوبیت میان مردم است و ایرج قادری به گواه مجله ستاره سینما و نظر سنجی صورت گرفته در سالهای منتهی به انقلاب محبوبترین بازیگر سینما بودند ولی انقلاب مانع از تداوم آن شد .

        1. با سلام خدمت همراه گرامی
          در مورد مرحوم ایرج خان قادری در این مطلب خیلی گفته شده و گواه ان کامنت های پر تعداد و مطالبه گر در مورد چرایی قید نکردن نام بزرگ ایشان می تواند دلیلی بر بزرگی شان در تاریخ سینمای ایران باشد، چه به عنوان بازیگر در مقابل دوربین و چه به عنوان کارگردان در پشت لنز دوربین و پیش از این هم گفته شد که ایشان و مرحوم ایمانوردی نزدیک ترین افراد برای قرار گیری در کنار نام آن سه بزرگ در سینمای پیش از انقلاب بودند چه از نظر محبوبیت بسیار زیاد و چه پولساز بودن و چه از نظر تکنیک و هنر بازیگری اما هر دو این بزرگواران و خصوصا مرحوم قادری پشت این سه بزرگوار سوختند به عنوان نمونه شما رو ارجاع میدم به فیلم کوچه مردهای آقای مطلبی که هرچقدر هم بازیه آقای قادری به یاد ماندنی بود اما همگان حتی بعد از گذشت نزدیک به پنجاه سال این فیلم را با نام مرحوم فردین میشناسند و این رشته به همین منوال سر دراز دارد…

  8. با سلام
    قبل انقلاب فقط بهروز وثوقی حیف که ایران نیست
    بعد انقلاب پرویز پستویی. و جدیدا چند سال اخیر نوید محمد زاده واقعا عالی بازی میکنه

    1. با سلام
      از اشتراک گذاری نظرتون ممنونم
      بابت دقت نظرتون و اسامی که عنوان کردید باید بهتون تبریک بگم چون سینما رو متفاوت دنبال میکنید و در مورد هر دو بازیگری که در سینمای پس از انقلاب یاد کردید باید بگم که هم آقای پرستویی و هم نوید محمدزاده الحق و الانصاف بازیگرانی بی مانند و درخشان هستند و اما در مورد اسطوره بزرگ سینمای ایران آقای وثوقی باید به سه نقطه متوسل بشم چرا که کلامی در وصف ایشون نمیتونم پیدا کنم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن